درودگر: آقا زاده‌ها وارد تبلیغات محیطی فوتبال نشده‌اند/ یک قرارداد خوب با شرکتی خوشنام امضا کرده‌ایم

By | مرداد ۲, ۱۳۹۷

صادق درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  در مورد شایعه دخالت برخی از آقازاده‌ها در قرارداد تبلیغات محیطی اظهار داشت: اینکه اعلام شده آقازاده‌ها آمده‌اند و تبلیغات محیطی سازمان لیگ را  گرفتند کذب محض است، دلم می‌خواهد رسانه‌ها به خصوص آنهایی که می‌خواهند رسالت رسانه‌ای خود را اجرا کنند و نه عده معدودی که ممکن است مشاور برخی شرکت‌ها باشند، برای اینکه مورد را به مردم نگویند که موجب تشویش اذهان عمومی شود و خدای نکرده با آبروی کسی بازی شود، بهتر است از مسئولان استعلام لازم را بگیرند، همان زمان که چنین خبری منتشر شد، من به این دوستان رسانه‌ای گفتم که این خبر دروغ است و چنین اتفاقی رخ نداده است، اما نمی‌دانم چرا چنین مطلبی را منتشر کردند آن هم در حالی که به من گفتند که این مطلب را منتشر نمی‌کنیم. 

وی عنوان کرد: به ضرس قاطع من و همکارانم می‌گوییم که آقایان تاج، بهاروند و کشوری جلسات متعددی با مسئول حقوقی و هیأت رئیسه سازمان لیگ جلسات متعددی داشتیم. در مورد تبلیغات محیطی مشورت‌های زیادی کردیم و هم‌افزایی و هم‌اندیشی داشتیم و به دنبال این بودیم که بهترین شرکت‌ها را بیاوریم. کسانی که در امر تبلیغات فعالیت دارند با ما تماس داشتند، ولی به هیچ‌کدام این دوستان ضمن رعایت ادب و احترام توجهی نکردیم و محور ما قانون و منافع باشگاه‌ها بود. از روزی که به سازمان لیگ آمدم هدفم این بود که پولها مستقیم به سازمان لیگ برسد و سازمان لیگ هم باشگاه‌ها بدهد و ما به هیچ عنوان دراختیار شرکت‌های تبلیغاتی نباشیم بلکه در کنار آنها قرار بگیریم، نه با شرکت‌های تبلیغاتی تقابلی داشته باشیم و نه عامل دوم آنها باشیم، بلکه تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشیم و یک همکاری خوب را ادامه بدهیم. 

درودگر تصریح کرد: اکنون هم برخی پرونده‌ها در مراجع قضایی از سوی سازمان لیگ وجود دارد و ادعای طلب‌هایی را ما از آنها داریم و آنها ادعای خسارت‌هایی را مطرح کردند که هنوز هم به نتیجه نرسیده است، زیرا شیوه‌ای که اجرا می‌شده متناسب با ضوابط حقوقی نبوده است که بتواند به ما کمک کند، اکنون مسیر را به صورت قانونی و درون‌سازمانی طی کرده‌ایم، بعد این مسیر را در برون از سازمان پیمودیم؛ یعنی ابتدا جلساتی را با کارشناسان و دانشگاهیان برگزار کردیم، اطلاعات و مساعدت آنها را گرفتیم، بعد آنها را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کردیم، در نتیجه داده‌هایی را دریافت کردیم و این اطلاعات استخراج شده را بررسی کردیم و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که سازمان لیگ بهتر است یک مجری تبلیغات داشته باشد، تا اینکه خودش به صورت مستقیم وارد تبلیغات شود، اکنون ما این کار را به صورت مستقیم انجام می‌دهیم، اکنون همه فعالیت‌های تبلیغاتی فوتبال مستقیما زیرنظر کمیته بازاریابی فدراسیون انجام می‌شود و خود ما نیز بر آن نظارت داریم. ما یک کمیسیونی به نام کمیسیون تبلیغاتی محیطی تشکیل داده‌ایم که نماینده حراست و همچنین صیانت از لیگ در آن حضور دارد، من و آقای بهاروند هم جزو این کمیسیون هستیم. کمیسیون قراردادها را هم فعال کرده‌ایم، سپس براساس مشاور عالی حقوقی خودمان کارها را پیش بردیم و به تصویب هیأت رئیسه سازمان لیگ هم رساندیم. 

وی افزود: برای مناقصه محدود هم برنامه‌ریزی کردیم که چند شرکت آمدند، دو شرکت اصلا شرایط لازم را نداشتند و یک شرکت هم که شرایطش را داشت، پیشنهادش رد شد و با آن به نتیجه نرسیدیم. در خصوص بدهی‌های قبلی با آن شرکت اختلاف‌نظرهایی داشتیم، به دنبال این بودیم که کار به شکل قشنگ‌تری انجام شود. 

درودگر با اشاره به مطلب منتشره در مورد آقازاده‌ها عنوان کرد: موضوع برادرزاده، آقازاده و خواهرزاده مطرح نبوده است، ما به این مسائل توجهی نداریم، خیلی‌ها ممکن است به ما پیشنهاد بدهند، اما ما به یک شرکتی این کار را دادیم. یک کمیسیونی تشکیل شد که همان کمیسیون تبلیغات محیطی بود که خدمت‌تان عرض کردم، ما از مناقصه وارد مذاکره شدیم، در مذاکره پیشنهادهای مختلفی را دریافت کردیم، اما پیشنهادهایی بود که شرایط بهتری داشت و بسیار هم مهم بود، یک شرکت بود که از بین ۲۵ شرکت کنسرسیوم به ما معرفی شد، این شرکت تأیید شده بود و جزو پیشکسوت‌های صنف تبلیغات محسوب می‌شدند و روابط تجاری‌شان از جهات مختلف مورد تأیید بود. 

درودگر با اشاره به مشاوران حقوقی سازمان لیگ گفت: ما برای اینکه نگاه کارشناسی به موضوع داشته باشیم، از آقای آل‌اسحاق مشاور حقوقی فدراسیون و سازمان لیگ کمک گرفتیم،‌از نیرآبادی مشاور مالیاتی هم کمک گرفتیم، در آلایش و پیرایش قرارداد از آنها کمک گرفتیم و مشکلات حقوقی که ممکن است با آنها مواجه شویم، همه اینها را درنظر گرفتیم، هیچ تصمیم فردی اتخاذ نشده است. در قراردادی که بسته می‌شود هیچ چیز مخدوش نیست، همه چیز شفاف شفاف است، همه پرداختی‌ها و دریافتی‌ها شفاف اسیت و ما بر آن نظارت کامل خواهیم داشت.

درودگر تصریح کرد:‌ فعالیت‌هایی که انجام دادیم با نگاه دقیق آئین‌نامه معاملاتی سازمان لیگ در فوتبال کشور بوده است، روابط قانون تجارت را هم کاملا رعایت کردیم که هرگونه شائبه‌ای به وجود نیاید. یکی از بهترین قراردادهایی که در فوتبال کشو ر بسته شده و بعدها دچار خدشه و مشکلی نمی‌شویم همین قرارداد است و سعی می‌کنیم منافع فوتبال کشور و باشگاه‌ها به خوبی لحاظ شود و آن را تأمین کند، می‌خواهیم با این دستاوردها در این قراردادها مطالبات باشگاه‌ها و حقوق داوران به موقع پرداخت شود و شکل حرفه‌ای‌تری را در لیگ‌مان داشته باشیم و این مسئله زمینه‌ساز تجاری‌سازی باشگاه‌ها که از الزامات AFC است فراهم شود. ما با شرکت تیراژه فیلم قرارداد بسته‌ایم.

درودگر افزود: روز شنبه جلسه‌ای با نمایندگان اقتصادی AFC جلسه‌ای خواهیم داشت و آنها این مسئله را راستی‌آزمایی می‌کنند، من به نوبه خودم از همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. یک همنوایی و هم‌افزایی در این مسئله به وجود آمد، حرف‌های زیادی شنیدیم، حرف‌های زیادی گفتند، خیلی‌ها خود را مجری اعلام کردند، خیلی‌ها خودشان را برنده اعلام کردند و آمدند از ما مطالبه کردند، طبیعی است که از امروز برعلیه ما کار کنند،‌مشاوران رسانه‌ای‌شان ممکن است برعلیه ما کار کنند، اما ما به کاری که کردیم اعتقاد داریم، به پاکی این قرارداد اعتقاد داریم و از هیچ چیز هم هراس نداریم و فقط و فقط جامعه فوتبال و خداوند را مقابل خود می‌دانیم و برابر همه هم پاسخگو خواهیم بود. از رسانه‌ها تقاضا دارم که از رفتار حرفه‌ای ما حمایت کنند. ما ادب رسانه‌ای و رسالت رسانه‌ای را با هم می‌خواهیم. رسانه‌ها می‌توانند خیلی به ما کمک کنند. هر چه فوتبال پردرآمد باشد،‌ بخش رسانه‌ای آن هم قدرتمندتر عمل خواهد کرد. خدا نکند در یک خانواده بخواهند برخی به صورت هم پنجه بکشند، این قشنگ نیست، باید از هم حمایت کنیم تا جایگاه فوتبال ما بالا برود. زشت است که باشگاه‌ها ما هر روز به کنار گذاشته شدن از لیگ تهدید می‌شوند و پنجره نقل و انتقالی‌شان بسته می‌شود به خاطر بدهی. امیدوارم در سال جاری بتوانیم قدم بزرگی در فوتبال و در حوزه اقتصاد برداریم. 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *